11 de maig 2012



Les llums silents de la nit s'apaguen lentament, amagades sota l'alba quan una papallona emprèn el vol. Les onades baten amb força ran la costa, l'aire netíssim dels cims baixa i s'extén cap a la plana. El so metàl.lic dels tancs, dels fusells assassins, i l'udol somort de les sirenes, callaran per sempre més.

Aquell fou un estiu ple de joia. El vaixell arribà carregat de caixes on s'amuntegaven cançons, records, llibres d'art i unes quantes pintures sobre tela.
Al port, l'espera fou alegre i joiosa. Caminàveu amunt i avall a ple sol, animats i somrients.

Nord enllà el riu transita plàcid i atorga caràcter a les extenses planúries que acompanyen el seu curs a banda i banda, marcades per la mà de l'home com si des de l'aire una mà d'infant hagués traçat el dibuix d'un rostre imaginari. A baix, algú cantava una cançó després de la batalla. Fa molt de fred.

La nit és llarga. Quatre amics -dues parelles- conversen animadament fins altes hores. Música, alguna cigarreta, poques, alguna copa i molts libres al voltant de la taula. El telèfon fa hores que no sona. Algú vigila la porta de l'entrada.

L'escoltava, mig absent i reclòs. No l'entenia. Ara, quan un formigueig li recorre l'espinada de dalt a baix, ara, sí.

Anem, altre cop saps que no hi arribaràs a temps.

No hi fa res. T'estimo.







7 comentaris:

Carme Rosanas ha dit...

L'última línia, de dues frases, sovint és capaç de canviar la percepció de tot el món i de qualsevol cosa.

Un bon relat, Martí!

el paseante ha dit...

Quatre escenes que sobten. Dues parlen de guerra, en una altra algú vigila una porta i en la que queda per comentar torna un vaixell carregat amb el que semblen les restes d'un naufragi. A sobre, ens poses el Carmina Burana. Tot plegat em sembla inquietant, alhora que tremendament ben escrit.

PS ha dit...

A mi també m´ha desconcertat una mica. Inquietant, diu el paseante.

Ara tinc deures per recomposar les peces d´un escrit que sembla un puzzle amb la cura que requereix.

martí ha dit...

La raó última de la vida, Carme, ben cert. Bon dilluns :-)

martí ha dit...

Són quatre escenes d'una vida passada, paseante, res més que això.
Però sí,he de reconèixer que els Carmina Burana hi dónen un cert to inquietant...

Bon dilluns :-)

martí ha dit...

Moments que perduren en el temps, País, i si vols pistes per recomposar el puzzle et diré que hi ha un brevíssim apunt autobiogràfic ;-)

Anònim ha dit...

Avui és un bon dia per l'òpera!