09 de maig 2012




Aparaula'm: instant


1 m. [LC] Porció de temps brevíssima. Dura no res: un instant. Això es fa en un instant.
2 [LC] a l’instant [o a poc instant] loc. adv. Al cap d’un temps brevíssim.

DIEC2. Institut d'Estudis Catalans.



L'instant és de naturalesa breu, intensa, un llampec que creua el temps i que perdura. Seran instants bona part del que recordarem d'aquesta vida, com són instants, també, els moments més intensos d'experiència viscuda. És un instant el gest i la mirada, la paraula dita a temps, l'alè que expira.



L'instant, que ens dóna vida.




14 comentaris:

Carme Rosanas ha dit...

Una paraula màgica: INSTANT

És i no és, se'ns escapa i roman al mateix temps... pura màgia.

Gràcies pel teu instant llegit i pel teu instant viscut!

PS ha dit...

Em sobren instants -i sempre vaig curta de temps- per obrir aquesta finestreta i que instatàniament les paraules em curin.

En un instant ;-)

fanal blau ha dit...

Instant és una paraula intensa...
M'encanta!
Bon dia, Martí! :)

Barbollaire ha dit...

una paraula fràgil, volàtil.


Fantàstica!!

Mps Landino ha dit...

instant, un temps brevíssim però un record que pot ser etern.
M'agrada la paraula!

Pilar ha dit...

M'agrada molt aquesta paraula. Poden passar tantes coses, en el punt on s'atura...

martí ha dit...

Un plaer haver-vos vist avui per aquí, un blogger day molt intens... ara em submergeixo en el món de l'òpera en texans i de Turandot, i demà seguirem llegint :-)

Bona nit!!!

Joana ha dit...

... i algun moment que et quedes sense respiració...l'instant :)efímer, intens, no perdurable i alhora etern.
Bona nit Martí!

Glo.Bos.blog ha dit...

Bona tria, Martí!
És una paraula curta e intensa.

el paseante ha dit...

Suposo que molts instants sumats donen com a resultat una eternitat.

PS ha dit...

Un instant només....tens un cor al meu blog.
Pots venir amb texans o amb pijama però que no falti Turandot, sobretot!

novesflors ha dit...

Una elecció meravellosa. L'instant que triem és el que ens fa més bella la vida.

martí ha dit...

Bon dia a tots! des d'un matí especialment intens, d'un dia que caldrà viure amb especial intensitat i atenció plena fins al darrer detall. Un dia, també, de profund silenci interior.

País Secret... gràcies de tot cor!

Helena Bonals ha dit...

Que ben escollida la paraula! És poesia per ella mateixa, i més amb la teva definició.