Cau la darrera llum del dia captiva rera el vel els teus ulls, l'ombra del mar s'allarga en el mosaic infinit del blau de l'aigua, del verd foscant, de la llum esgrogeïda de les cases.
Un immens trencaclosques s'extén per sobre l'aigua, vara per un instant les barques i dibuixa un mapa ple de camins entrelligats que recorren tots els camins del món en un instant, petits pobles de mar i refugis amagats al bell mig d'alguna gran ciutat, una petita casa solitària enclavada al cim de les muntayes, una caseta de fusta al bell mig de la plana.
Un fil de seda surt de les teves mans. Mai no s'acaba. Embolcalles cada peça com un petit tresor. Saps estimar cada traç, cada color reneix amb la teva mirada.
Era molt lluny, tanmateix t'escoltava. I arribada la nit tancaré els ulls i escoltaré la salabror del mar, el deix lent de l'onada quan les petites peces, una a una, retornin al seu lloc i en la foscor s'escolti una sola paraula.
25 de juny 2011
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)

7 comentaris:
És preciosa prosa poètica el que escrius i descrius, Martí.
Ahhhhh, quins records tant macos et porta la ment. Gràcies per compartir-los!
Abracets,
Àmber
P. D.: Quan puguis i si vols, és clar, t'espera el petit qüestionari, doncs m'encantaría saber què estàs llegint en aquests dies de ones i mar. "It's summertime!"
:)
Escoltar la salabror del mar...potser és això el que faig cada dia i no ho sabia fins que ho he llegit aquí.
Miro el tacte de l´aigua, oloro la visió blava...ves per on quina manera de fer jugar els sentits i recomposar el trencaclosques.
M´ha agradat molt, Martí.
I jo que a la vora del mar només hi sé veure bikinis. No tinc mirada de poeta, noi :-(
Gràcies, Àmber, m'agrada que et sentis a gust en aquest raconet de la xarxa...
Tinc pendent respondre't l'enquesta de la lectura, i tant que sí. És interessant veure per quins universos ens movem uns i altres.
:-)
Un privilegi absolut País, sentir la mar cada dia del món...
resulta que aquest joc de traspolar el sentit originari de les coses - això d'escoltar una olor, etc..- té a veure amb la sinestèsia, paraula que desconeixia absolutament fins que em van deixar un comentari aclaridor en un post que parlava de la relació entre lletres, nombres i colors (25/2/2004), i aleshores vaig començar a ser conscient del que feia també en escriure.
Un bon trencaclosques tot pelgat, sí... ;-)
Paseante, que parlava d'un capvespre d'estiu en un dels llocs més paradisíacs de la Costa Brava home... de dia, em sembla que hi veiem si fa o no fot igual ;-)
Hola dia Martí, acabo de llegir el post del 2004 i la interelació dels números amb els colors i el "fenòmen" de la sinestèsia. Molt interessant.
Jo recordo de petita relacionar els números amb la jerarquia familiar i no sé perquè. L´1, el 2 i el 3 eren els fills. El 4 i el 5, la mare i el pare. El 8 sempre l´avi, suposo perquè el veia de bona pasta. El 9 , l´àvia. El 6 i el 7 eren tiets...i anar fent. Ara ho veig ben estrany;-)
També recordo fer relacions impossibles mentalment amb altres temes. M´ho agafava com un exercici o una distracció més que res, pel fet d´ésser una nena introvertida, amb un món interior bastant particular. Me n´adono ara de gran, llavors no n´era conscient.
Els gustos i les olors també és un món que m´apassiona.
Som ben rarots els humans.
Que tinguis un bon dia!I gràcies!
Publica un comentari a l'entrada