14 de maig 2011


Massa sovint, la temptació de parlar de la solitud compartida. I tant sovint, l'irrefrenable instint del silenci.
És, probablement, quan s'expressa de forma el.líptica que resulta més inversemblant i digerible, que adquireix la seva forma més propera. Tots hem tingut l'oportunitat de conèixer i seguir, més o menys a temporades, blogs fantàstics perduts en la més profunda de les solituds. Otronadie -l'havíeu arribat a llegir alguna vegada? -, un home que tenia una casa i un gat que vivia al jardí, era un d'aquests personatges. Inoblidable. Avellana continua oferint-nos autèntiques perles literàries, i tantíssims d'altres que algun dia m'hauré d'entretenir a tornar a enllaçar. I enyoro la meva antiga plantilla. La primera. La que em va permetre treure el cap a l'abisme, que va resultar estar ple de gent inesperada i sorprenentment empàtica.
Avui, el paseante ens parla d'una sèrie de televisió que desconec, In betweeners, que m'ha recordat un blog elaborat a dues mans des de dues ciutats força distants, In between. Tots vagaregem pels mateixos camins.

Som una mica de tot arreu i una mica d'enlloc, podem ser més o menys solitaris, forjats o volguts, però en qualsevol cas l'horitzó que se'ns obre a cada cop de ratolí pot amagar un sol mot esdevingut tresor.



6 comentaris:

PS ha dit...

La darrera frase resumeix molt bé del que es tracta aquest invent que per alguns ens ha suposat un abans i un després en la nostra singladura.

M´està agradant vagarejar per aquí.

Violette ha dit...

Encantada d'haver-te descobert en aquest diumenge assolellat, Martí.

Joana ha dit...

I les teves paraules com perles nacarades, ponzelles a punt d'esclatar... la vida ens porta per aquests viaranys i passejar-hi en agrada. Un plaer!

martí ha dit...

El món dels blogs sovint em recorda els documentals sobre bioquímica, que vindria a ser alguna cosa similar...

un plaer País secret, Violette, Joana, bona nit!

Anònim ha dit...

Ja ho dic jo també en el meu blog: "en el silencio de las palabras".

Preciòs el post. M'agrada venir per aquí.

el paseante ha dit...

M'hauria agradat llegir aquest Otronadie. Tenia bon aspecte. També m'agradaria recuperar un blog que s'assemblava molt al teu i que voldria tornar a llegir: "Versos per a l'amant" (prosa poètica). Però ara n'hi ha de molt bons. I tots a un cop de ratolí.