02 de juliol 2012




Una remor, lleu, de fons, paraules que no s'acaben de percebre amb nitidesa. Una porta entreoberta i el vibrar somort del cervell electrònic sota la taula, que processa incansable caràcters i símbols sense pretendre entendre'ls.

Dues nits han estat la darrera clau de volta d'un misteri que poc a poc s'obre a la llum.

La primera, caminava per un carrer en companyia d'algú altre, quan tot d'una una convulsió sobtada li ha esberlat el cos en canal i una bombolla d'un color entre terrós i ocre l'ha envoltat completament. No hi ha hagut temps de res. El món havia canviat allà mateix, sense saber ni com ni perquè.

L'altra nit, una gernació de rams de flors acolorides i cabassos d'herbes aromàtiques omplien l'espai semicircular i mig soterrat d'una petita cova on algunes persones seien esporuguides i mig embriagades per la fortor de les plantes, tot mirant de reüll vers el petit escenari on una dona fitava en silenci el foc que il.luminava de trascantó el seu rostre llis i resplandent.
Algú plorava amb el cap recolzat a la barana de pedra de l'escala. La dona s'hi acosta sense vacil.lar: són dues dones -digué- a una, digues-li que ja ha arribat l'hora.

L'endemà, va ploure tot el dia.

6 comentaris:

Carme Rosanas ha dit...

Un text misteriós, Martí... però el trobo molt suggeridor, fa venir moltes imatges i idees al cap.

martí ha dit...

Que rodi el cervell Carme, que rodi... ens veurem diumenge?

el paseante ha dit...

Em sembla que és perillós caminar amb tu per un carrer :-) I a aquesta dona, prefereixo pensar que li ha arribat l'hora de parir. La mort no existeix quan fa bon temps.

PS ha dit...

Sí que és misteriós, sí. em faràs tornar una i altra vegada per veure si en trec l´entrallat.

La segona nit la percebo com un ritual màgic o religiós: el foc, el plor i l´embriagament m´ho suggereixen.

martí ha dit...

Home, tant com perillós no ho sé, paseante... i la segona part l'has vista a venir bé, tot i que és purament metafòrica :-)

martí ha dit...

Doncs quan en treguis l'entrellat avisa, País ;-)