26 de gener 2012




Hivern


Varen passar tan ràpides que amb prou feines vaig poder assaborir-les, cisellades per un sol que es resistia a pondre's, encara vigorós, malgrat tot tenyit del primer groc de nostàlgia.
Primer foren les oliveres que coronen la sortida del poble en una llarga corba, més tard les alzines que s'aboquen valentes camí avall cap a la fondalada que s'obre a llevant cada matí, més tard un camp llaurat de poc on els terrossos abruptes dibuixaven les primeres ombres de la tarda. Fotogrames precisos que resseguiren una vegada més les infinites corbes d'un camí que s'escurça cada dia que passa, i que esdevé cada cop més intens.



D'on véns?
Silenci
Havien passat sis o set dies
La nit ha transcorregut en pocs segons
Silenci
T'ho vaig explicar anit, no m'escoltaves
Silenci
El temps venia cap a mi. S'abraonava sobre els meus ulls, m'encegava
Fosc?
No, hi havia llum
Lluny?
No
Com...
No hi ha res equiparable
M'ignores?
No. Vols aigua?
Gràcies, però m'ignores?
No. Vine
On?
Véns? (vine)

Es allí, veus?
Sí. Tanca, fa fred


6 comentaris:

el paseante ha dit...

Aquest camí que s'escurça cada dia no tindrà res a veure amb el teu aniversari recent, oi?

Repeteixo: felicitats, poeta.

PS ha dit...

M´agrada el mosaic del teu paisatge d´hivern, m´és molt proper.
I el misteri de la conversa. No sé ben bé si és un sol·liloqui , un diàleg amb la natura o una conversa amb algú que hi és i no hi és. El cas és que queda suspesa en l´aire i dóna per interpretar-la de maneres diferents.

Si s´escau l´aniversari, per molts anys. I si no, també.

martí ha dit...

Sí, són flaixos d'aquell mateix dia, paseante, tot recorrent una petita carretera comarcal a primera hora de la tarda.
Gràcies, altra vegada :)

martí ha dit...

S'escau País, s'escau. Moltes gràcies.

I aquest diàleg sense gairebé punts ni comes va sorgir el mateix dia, no sé ben bé on ni com... del garabato original només n'he canviat una paraula.

:-)

Joana ha dit...

Els aniversaris ja ho tenen aixó: un conglomerat de flaixos a la velocitat de la llum...
Per molts d'anys, i s´çi tanca el fred i arrecerat vora la llar :)
Una abraçada Martí

el pensador ha dit...

Toc, Toc... Bona tarda. Avui és dissabte, ah! que ja ho sabies? Ja, però, potser el que no saps és que demà diumenge fem un #esmorzarblocaire a la #FMB i he pensat que havia de venir a dir-t'ho perquè estic segur que no te'l voldràs perdre. Serà a les 10 del matí i després anirem plegats a dir la nostra davant del TSJC amb #escolaencatalà

Vindràs, oi? Què no saps on és? Cap problema, aquí tens l'enllaç a l'esdeveniment al facebook, on no només hi tens l'adreça, sinó que a més t'hi podràs apuntar. Fins demà a la Fàbrica Moritz Barcelona
Ronda de Sant Antoni, 39, 08011 Barcelona

http://www.facebook.com/events/270364776365427/