31 d’octubre 2011


Una mirada tènue, perduda al fons dels records d'una vida. Un gest amarat de la força de viure, cap paraula no brolla dels seus llavis.

Costava d'entreveure, de terra estant, el cel que s'amagava entre les boires negroses del capvespre. Un cel tan clar, rera uns núvols ferotges que no estaven disposats a deixar passar ni un trist ocell. Però la nau és ferma i el pilot encara decidit la seva ruta. Emprèn el vol, i veu sota els seus peus les cases enrunades vestigi d'una vida passada, una darrera l'altra, quan el cel es tenyeix d'un roig i lila que projecta una llum massa diàfana sobre els murs escantonats, les finestres buides i els carrers silenciosos. Passa rabent, pres d'un record funest que li crema encara les entranyes. Enfila cel amunt, on la negror del cel és cada cop més densa. Recorda melodies i càntics mil.lenaris que l'acompanyen en un desordre caòtic que li provoca un riure hilarant i torna a mirar envers la terra que ja és lluny, allí on cada vida i cada història esdevenen anècdotes i es sent partícep d'un món nou que tot ho engloba.
Escolta una veu coneguda que parla. Sospira i somriu, la fràgil lleugeresa dels seus llavis obre els núvols, i a l'horitzó s'endevina una escletxa de llum que l'espera.

Dóna'm la mà, va dir-li una i altra vegada. I una mà l'agafa amb força i li somriu amb el cor obert de bat a bat. Dóna'm la mà, va escriure, i aquestes mans escriuen avui aquestes paraules amb la força de l'ànima.


9 comentaris:

Joana ha dit...

Penso que són records tristos...però plens de vida i això ens fa forts i capaços de tirar endavant.
Bona tarda Martí!i bona setmana...serà curteta :)

martí ha dit...

Gràcies Joana, tens tota la raó, tot enforteix d'una o altra manera.

Un petó :-)

el paseante ha dit...

No sé si fas una metàfora de la mort amb aquesta línia aèria low cost que ens expliques, perquè morir sempre surt bé de preu (al menys pel difunt). He volat poques vegades. En recordo una (diria que anava a Bilbao) que el cel era ben fosc a Barcelona. Ens vam enlairar, vam penetrar els núvols i després hi havia el sol. Allò em va sorprendre.

martí ha dit...

Realment és una imatge molt sorprenent, paseante, i és força encertada per aquest estadi de trànsit que volia expressar.

Bon dia!

PS ha dit...

Doncs jo he tingut dues sensacions diferents a mesura que anava llegint. Primer la del trànsit, d´una banda a l´altra, potser la mort i l´alliberament.

L´altra totalment terrenal i humana, la d´unes mans que t´acullen i et tornen a la vida.

No sé, potser és que aquestes dates estem una mica condicionats per la vida i la mort, però m´ha agradat el vol.

Una abraçada Martí.

Anònim ha dit...

La tinta verda crea jardins, selves, prats,  valls..., on canten les lletres,  paraules que són arbres,  frases que són verdes constel·lacions.  

Les teves paraules en aquesta entrada, i tal com ho veig jo, és a dir, des de la meva interpretació sumament sui géneris, descendeixen i   cobreixen com una pluja de fulles un camp de neu,  com la yedra a l'estàtua,  com la tinta als quaderns de bitàcora de la vida d'una persona.

 Et deixo una  interpretació molt surrealista, val..., ho reconec, però què puc fer-ne jo? Sí és que és això el que em solen evocar les teves meravelloses lletres vessades. Lletres, en el fons i en la forma, plenes de vida. Sempre!
:) 

Salutacions molt cinematogràfiques, des de la Meca del cinema i ciutat on habiten àngels, jo els he vist... I un dels seus "pares" va ser el Franz Capra...

;)

martí ha dit...

Gràcies per la teva encertadíssima visió del text, País secret, i a tu, Àmber, per aquesta interpretació tan suggerent.

Bona nit, i feliç 11-11-11 :-)

PS ha dit...

Per molts anys!!!!!

un petó als Martins.

martí ha dit...

De part teva seran donats, País, gràcies! :-)